XT, XTR varžybinio lygio, kur svarbu svoris, komponentai - veikia puikiai ir tiksliai, tačiau užsidėjau priekinį permetėją SLX irgi veikia nepriekaištingai. Kylant aukštyn nuo žemesnio lygio komponentu, yra (gali būti) naudojamos papildomos metalo apdirbimo technologijos, brangesni/stipresni lydiniai ir tai leidžia su tokiu pačiu stiprumu pasiekti lengvesnį komponentų svorį. Jei žemesnio lygio detalę tiesiog išlieja iš aliuminio, tai aukštesnio lygio gali būti CNC frezuojama iš vientiso metalo gabalo - tokiu būdu galima daugiau nufrezuoti metalo, nes tokiam gabale nėra vidinių skirtingų lygių/krypčių itempimų (atomai turi tvarkingą išsidėstymo kryptį), kurie atsiranda liejimo būdu. Jei pvz Alivio tiesiog išlieja solidų gabalą metalo su pakankama stiprumo atsarga, tai pvz Deore jau gali išlieti mažesnio svorio detalę papildomai apdorant metalą ir nuimant vidinius stresus.
Kalbant apie veikimo tikslumą, svarbiausia kaip padaryta permetėjo paralelograma. Čia nuo alivio iki XTR kokybinis skirtumas pakankamai sunkiai man skiriamas. Įdomu ar atskirčiau jei nežinočiau kas uždėta
Kalbant apie ilgaamžiškumą, vienas momentas yra kaip greitai išsidėvi paralelogramos šarnyrai, ten kur plieninės ašelės trinasi su aluminio svirtelėm. Guoliukų ten nerasta niekur, todėl geresnis/kietesnis lydinys, kuris tikėtina naudojamas aukštesnio lygio komponentuose turėtų imti viršų. Kitas momentas, kad varžybose naudojamos detalės yra labiau dėvimos daugiau laužomos, nes varžybose nekreipi dėmesio į grandinės kryžiavimą ir lauži pavarą į kalną, gražu girdėti kaip šaudo pavaros vidury sunkios įkalnės
XT vs XTR, aliuminis vs karbonas, kai įlenda šaka i permetėjo cage'ą, aliuminis linksta ir gali persikreipti paralelograma, o karboninis cage'as kadangi linksta nedaug, jis lūžta apsaugodamas paralelogramą. XT atveju tenka keisti visą permetėją, o XTR tik cage'ą.