Velomanų puslapis http://www.velomanai.lt/forumas/ |
|
Batavus - Apache. Indėno gaivinimas http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?f=26&t=5752 |
Puslapis 2 iš 2 |
Autorius: | Meisteris [ 2015-12-08 21:08 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Yra šiokių tokių naujienų Indėno atžvilgiu. Tikriausiai reikėtų pradėti nuo to, jog pasikeitė paties šeimyninė padėtis, o kartu su ja ir gausybė kitų pokyčių... Bet apie juos daug nesiruošiu kalbėti, laikykimės arčiau dviračių. Taigi, keturi dviračiai mažame bute gyvenant vienam buvo smagu, bet šiomis aplinkybėmis užima siaubingai daug vietos. Mažiausiai du iš jų reikia perleisti į kitas geras rankas, o čia neišvengiamai sekė pasirinkimas: kuriuos pasilikti, o kuriuos perleisti? Ir pats sunkiausias pasirinkimas buvo tarp Indėno ir Kojos Minatos mat vienas iš dviejų paliekamų dviračių turėjo būti žmonos Bet grįžkim prie dviračių. Teko įsivesti vieno dviračio politiką. Ką gi, ėmiau sukti galvą, kurios šių dviejų dviračių savybės man labiausiai patinka ir gavau tokį kuklų sąrašą: Kodas: Koja-Minata: * Greitas * Patogus vairas ir rankenėlės * Sąlyginai lengvas * Gražus Indėnas: * Puikus, pasiteisinęs kelioninis rėmas * Pravažumas * Gražus Ir čia kilo išganinga mintis: Pasiliksiu abiejų po truputį! Ilgai nelaukęs išardžiau abu dviračius. Ir štai kas gavosi: Ir dideliai nuostabai plento dalys tiko idealiai prie Indėno rėmo. Kelioninis CX beveik! Tiesa, kilo ir keletas įdomių iššūkių: Stabdžiai: plento stabdžiai netinka, V-stabdžiai taipogi nebendrauja su plentinėm STI rankenom (bent jau be tam tikrų priedų). Sprędžiu klausimą ar pirkti priedus V-stabdžiams, ar pirkti padoresnius cantilever stabdžius (abiem atvejais brangoka). Padangos: plentinės padangos rieda puikiai, bet krovinių tampymas su jomis nedera. Nužiūrėjau Vittoria XN Pro. Pavaros: 52-42 priekinės žvaigždės, manau, turės būti pakeistos į 48-36 ar bent jau 50-38 |
Autorius: | jumbo [ 2015-12-08 22:39 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
O kodėl netinka V-brake'ams plento rankenos? Per maža eiga jų? |
Autorius: | Darysp [ 2015-12-08 23:07 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Per didelė rankenų eiga. Pradeda stabdyti, kai įsiremi su rankena į vairą. P. S. Paieškok mini v-brake, būna suderinami su plentinėmis rankenomis. |
Autorius: | Meisteris [ 2015-12-09 09:12 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Na taip, kažkas tokio. Vaizdžiai sakant, standartinės V stabdžių kojelės esti ilgesnės už cantilever, dėl to turi daugiau mechaninio pranašumo (kuo ilgesnis svertas, tuo daugiau jėgos). Todėl iš rankenėlių pusės reikia, jog šios trauktų daugiau troso, bet nebūtina spausti stipriai, dėl didesnio mechaninio pranašumo. V stabdžiams skirtos rankenėlės traukia daugiau troso per paspaudimą, dviratininkui nereikia spausti labai stipriai kad ratai čiuožtų (dėl didesnio mechaninio pranašumo). Plento rankenos traukia gerokai mažiau troso, bet spausti galima didesne jėga (kaip ir trumpesniam svertui reikia naudoti daugiau jėgos), taip yra dėl trumpų cantilever, bei plento stabdžių kojelių. Šioms nereikia daug judėti iki kontakto su ratlankiu, tačiau esant kontaktui reikia „paspausti“, nes trumpos kojelės, kaip trumpi svertai turi mažai mechaninio pranašumo. Teisingai, V stabdžių yra įvairių dydžių. Standartinis berods apie 100-110mm, mini V apie 80mm. Kadangi mini V kojelės trumpesnės, joms automatiškai reikia mažiau troso traukimo iki kontakto, todėl *beveik* veikia su STI rankenom. Gamintojai, žinoma, sako: „veikia su STI/Canti rankenom 100%“. Tačiau sprendžiant iš žmonių patirties įvairiuose dviratininkų forumuose: Veikia, bet ratlankis turi būti itin tiesus, nes tarpas nuo kaladėlių iki jo gaunasi nepadoriai mažas, todėl dauguma vis vien naudoja tokį skritulį vietoj makarono: Šitas prietaisas (Travel agent) padvigubina traukiamo troso kiekį, tačiau ~15-20Eur už vnt. Šiaip gal ir verta, nes bet kurie V stabdžiai stipresni už canti. Aišku, plento dviračiuose nenaudojami dėl prastesnės moduliacijos (minant 35kmh+ greičiu ant lengvo dviračio tikrai labiau norėtum švelnesnių, tačiau geriau valdomų stabdžių). Tuo tarpu norint sustabdyti cx riedantį nuo kokio šlaito arba pakrautą kelioninį dviratį, kad ir 20-25kmh greičiu riedantį dzin ta moduliacija ir švelnumas, tegul tik „kerta“ ir kuo stipriau! Be to, V stabdžiai labai pasiteisina dėl savo paprastumo ir dalių prieinamumo, bet kokio užkampio parduotuvėje V stabdžių ar kaladėlių galima gauti, todėl labai linkstu prie šito varianto, nors ir rėmas gamykliškai pritaikytas cantilever stabdžiams (yra troso centravimui skirti dalykėliai). |
Autorius: | Meisteris [ 2015-12-12 19:24 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Susigundžiau išmėginti mini V stabdžius, apkeliavau beveik visas Kauno parduotuves ir niekur neradau, gal reikės kada užsisakyti per ebay ar panašiai... Bet nujaučiu, kad tiesiog įsidėsiu makaronus su skrituliais, kadangi šie dar papildomai leis ir troso įtempimą pareguliuoti. O apskritai, tai labai smagu, nes pavyko įsigyti norimas padangas: Vittoria Cross XN Pro 32x622 ir dviračio vaizdas iš karto smarkiai pasitaisė :cowboy: Tai prisėdau padirbėti ir viską surinkau, netgi beveik pavyko standartinius V stabdžius susireguliuoti, na kad kažkiek stabdytų. Šiaip tikrai ne kažką, bet kol sulauksiu makaronų, tai iki krautuvės jau galėsiu palėkti: Pabaigai, dalių sąrašas: Rėmas: Batavus Apache 59cm CrMo triple tubing Vairo iškyša: Shimano 600 Ultegra 110mm Vairas: 3TTT Prima 199 42cm (c-c) Balnakotis: Gippieme Italy 26,4mm Balnelis: Selle San Marco Aspide Myniklio velenas (BB): Tange 103mm JIS Grupė: Shimano 105SC 1055\56 Vairo kolonėlė: Tange, su presuotais guoliais Rankenos: ST-1055 Stabdžiai: Tektro V-brake Švaistikliai: FC-1056 Priekinis pavarų perjungiklis: Shimano STX Galinis pavarų perjungiklis: RD-1056 Priekinė stebulė: HB-1055 32H Galinė stebulė: FH-1056 36H Ratai: Ratlankiai: Mavic Open Pro Stipinai: DT revolution Ratlankio Juosta: Zefal Kameros: 2xVredestein 700x28-32 Padangos: 2xVittoria Cross XN Pro 32x622 Pavara: Priekis: 52-42 Galas: Miche Primato 8 SH Grandinė: Shimano CN-HG91 Pedalai: Look Keo 2 Max Stabdžių šarvai: Promax/Shimano/BBB Vairo Juosta: Fizik Bar:Tape Bendras santykis su žemės trauka: ~11.2Kg |
Autorius: | Darysp [ 2015-12-12 21:57 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Vienu žodžiu pasidarei cyclocross'ą |
Autorius: | jumbo [ 2015-12-13 12:57 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Jo Matyt taikaisi prie subritiškėjusio Lietuvos klimato |
Autorius: | Meisteris [ 2015-12-14 09:27 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Na taip, tikrai gavosi kažkas panašaus į cyclocross, tik tokį labiau į kelioninę pusę. Labai knieti išmėginti, turėtų būti greitas plente, pravažus miške ir pavežantis palapinę, miegmaišį ir mantą. Kas žino, gal kada ir po purvynus teks pasitaškyti |
Autorius: | jumbo [ 2015-12-14 23:13 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Norėjau kada tais ir aš iš savo plieno daryt didesnio pravažumo dviratį, bet daugiau 28 mm padangos netalpina prie BB Nepaisant to, kad seno tipo plentiniai stabdžiai apima tikrai dideles padangas. |
Autorius: | Meisteris [ 2015-12-15 15:09 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
gaila, o padangos duoda daug! Va ką tik ištraukiau šitą bolidą į gryną orą ir apsukau aplink kvartalą, po parkelio šabakštynus dar pralėkiau - smagu! Gatvėj kaip ir nepajaučiau skirtumo nuo Kojos-Minatos, tik jautėsi kad minkštesnis dviratis. O va šabakštynuose ir pievų takais tikrai smagiai eina, tiesiog vau |
Autorius: | jumbo [ 2015-12-17 14:14 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Dar vienas dalykas įdomu, tau nekliūva pėdos priekis už pasukto priekinio rato? |
Autorius: | Meisteris [ 2015-12-18 09:46 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Kadangi rėmas kelioninis, ratų bazė ilgesnė. Todėl pakankamai vietos ir pėdos nekliudo pasukto priekinio rato. |
Autorius: | Meisteris [ 2016-04-02 19:46 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Pagaliau pavasaris, ant asfalto žydi žibuoklės, elniai rodo savo pūkuotus pasturgalius, na o aš, kaip tas riebus meškinas, iš sofos išlindau. Kaip ir dauguma kitų dviratininkų apvažiavau didžią dalį Kauno, tuo pačiu buvo antras išbandymas indėnui. Na ką, smagu, nerealiai patenkintas padangomis, kabina purvuose, smėlynuose pakankamai minkštos šaknimis apraizgytuose miško keliukuose, na o gatvėje rieda kaip plentinės padangikės. Paklausiau patarimo ir įsigijau Tekro RX-3 Mini-V stabdžius (nors ant blogos kojelės pusės parašyta RX5, matomai skiriasi tik spyruoklės tarp jų). Už plentinius kerta tikrai geriau, be to nebetrukdo uždėti bagažiuko. Taigi visai neblogai. Lieka pažeminti priekines pavaras ir blynas bus kaip tik iškepęs. |
Autorius: | Meisteris [ 2017-06-24 19:28 ] |
Pranešimo tema: | Re: Batavus - Apache. Indėno gaivinimas |
Šioks toks atnaujinimas. Galiausiai teko perdaryti atgal į miesto/kelioninio dviračio stilių. Kuris, tiek techniškai, tiek vaizdžiai kur kas geriau šitam dviračiui dera. Pagrindinės problemos, su kuriomis susidūriau, kai dviratis tarnavo, kaip toks cyclo-cross/gravel, buvo nepatogus stabdžių ir pavarų reguliavimas. Šis rėmas nenumato galimybės patempti troselius naudojant tempimo varžtus. Na, stabdžių atžvilgiu, tai būtų galima išspręsti naudojant ne mini V-Brake, o canti stabdžius. Bet pavarų atveju - sunkiau. Ypač priekinių. Galiausiai, vėl uždėjau riebesnes padangas, kurios gražino dviračiui vaizdą. Taip pat vairo iškyšą, kuri leidžia sėdėti ant dviračio itin patogiai. Toliau viskas daugiau mažiau ar matosi nuotraukoje. Susumavus, rieda minkštai, patogiai ir gerai. O ir pažiūrėti gražu: |
Puslapis 2 iš 2 | Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |