Kad pasvarstymai nenukryptų toli į lankas, primenu pirmą žinutę, kur aprašyta situacija
http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?p=73608#p73608ir dar viena
http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?p=74312#p74312Lietuvos dviratininkų bendrija dės visas pastangas, kad nebūtų priiminėjami nesąmoningi įstatymai, mažinantys važinėjimo dviračiais populiarumą ir neduodantys realios naudos eismo saugumo.
Didžiausią naudą duotų praktiškos prevencinės priemonės chuliganiško/nesaugaus vairavimo mažinimui, nesaugaus greičio mažinimui ir neblaivių vairuotojų (tiek automobilistų, tiek dviratininkų) gaudymui. Tai yra pagrindinės eismo nelaimių priežastys.
Dėl dviratininkų elgesio - daugiau praktinių priemonių (reklamos kampanijų, reidų, baudų), užtikrinant , kad dviratininkai važinėtų su šviesomis ant dviračio tamsoje. Dviratis yra transporto priemonė. Todėl tamsoje ar esant bloga matomumui, ant jo turi šviesti baltos šviesos žibintas priekyje, ir raudonos-gale. Tokie žibintai matosi iš toli kitiems eismo dalyviams net visiškoje tamsoje. Šviesą atspindintys elementai (atšvaitai) gerai, bet tai papildomos priemonės, nes jie ryškiai matosi
tik tiesiogiai apšviesti žibintais. Mašinų tolimosios žibintų šviesos apšviečia iki 100 – 150 m kelio ruožą, artimosios – 40 – 50 m. Jei automobilio greitis didelis, akina priešais atvažiuojanti mašina, blizga šlapias asfaltas, blogai sureguliuotos šviesos, yra kliūtys manevravimui ir kitais realiais atvejais vien tik šviesą atspindintys elementai ant dviračio ir rūbų bus dar blogiau pastebimi.
Automobilio greitis ir stabdymo kelias. Kaip matosi, esant 80-100 km/h greičiui, stabdymo kelias yra 40-50 m. Todėl vien tik liemenė kartais gali nepadėti dėl matomumo.
Todėl pirmenybė turi būti dviračio lempoms/mirksiukams tamsiu paros metu ir esant blogam matomumui. Pagal KET blogas matomumas - kai dėl oro sąlygų ar kt. matosi mažiau nei 300 m. Dviratininkas savo nuožiūra gali naudoti šviesas esant prieblandai, lietui, apniukusiam orui ir kt. tam nebūtina įstatymo prievarta.
Normalioj Europoj tai senai yra įstatymo norma ir policija neleidžia važinėti dviračiu tamsoje be šviečiančių žibintų. Vietoj šios gyvenime pasiteisinusios paprastos ir logiškos įstatymo normos Lietuvoje bandoma "išradinėti dviračius" šioje srityje.