Velomanų puslapis
http://www.velomanai.lt/forumas/

Elektrinis dviratis
http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?f=5&t=6857
Puslapis 11

Autorius:  Elektronikas [ 2016-03-08 17:32 ]
Pranešimo tema:  Elektrinis dviratis

Sveiki,
esu studentas ir rašau baigiamąjį darbą, jei tiksliau gaminu elektrinį dviratį ir būčiau dėkingas jei atsakytumėte į kelis klausimus:
1) Jei kas turite elektrinį dviratį kokios jo savybės jums patinka, nepatinka, galėtų būti kitaip (pavyzdžiui autopilotas, kuris įsijungia tam tikrą laiką važiuojant vienodu greičiu)
2)jei kas žinote kokių svarbių parametrų, į kuriuos verta atsižvelgti perkant elektrinį dviratį
žodžiu būčiau labai dėkingas už pastabas apie elektrinius dviračius :)

Autorius:  pauliusb [ 2016-03-08 18:18 ]
Pranešimo tema:  Re: Elektrinis dviratis

sveikas. Prieš gaminant elektrinį dviratį siūlau pasiskaityti ES reikalavimus ir standartus - yra labai daug su tuo susijusių reguliavimų. Žiūrėk, kad nebūtų taip, kad galų gale gausis motociklas.

Autorius:  junerijus [ 2016-03-23 03:28 ]
Pranešimo tema:  Re: Elektrinis dviratis

važinėju jau keletą metų. beveik vienintelis - tai svoris .(visada bus sunkesnis už paprastą )

tokią paprastą funkciją kaip autopilotas turi dauguma valdikliu ir tikrai patogu ilgesnėse kelionėse.
ir ne tik.
na dar gali būti aktualus baterijos įkrovimo laikas .


2)Pagrindiniai parametrai butų variklio galia , sukimo momentas , variklio rpm .
(priklausomai ko ekia ar greito važiavimo ar važiavimo įkalnėm );
baterijos talpa Wh .

Autorius:  e.powered [ 2016-04-28 22:10 ]
Pranešimo tema:  Re: Elektrinis dviratis

Pradėsiu nuo antro punkto:
Visų pirma,elektrinis dviratis tai tas pats eilinis dviratis tik turintis bateriją ir varikliuką.Taigi,variklio galia(W),baterijos talpa(Ah)-svarbiausios detalės.Toliau-šių detalių gamintojas:labiausiai pažengęs Samsung'as(baterijose),varikliukuose...nuomonių daug priskaitęs,bet pagal kainą/kokybę-Bafang(kinietis,bet įsitvirtinęs Vokietijoje/Olandijose).
Taigi,perkant į tas dvi detales reikia labiausiai atsižvelgti.Svarbus prietaisas yra elektrinės dalies valdytojas(controller).El.dviratis,kaip ir automobilis,sakyčiau turėtų turėti Eco/Comfort/Sport režimus ir nemažiau kaip 5 pagalbos lygius(assist level).Naudodamasis tais level'iais pasirenki norimą važiavimo stilių,greitį,nukraunį nuo savęs apkrovą,sakykim,važiuodamas į statų kalną.Šiais laikais tas kontroleris jau tūrėtų būti tik LCD(ankščiau buvo LED).Padorios komplektacijos dviratis privalo turėti hidraulinius stabdžius(bet čia ir eiliniam dviračiui tas pats reikalavimas ,sakyčiau,privalomas),turi turėti elektrinės dalies atjungimo funkciją stabdant(cut-off brake).Ši funciją reikalinga kaip tausoti dviračio elektriniai daliai,taip ir saugumo sumetimais,kad,pav.,dviratininkui nugriuvus,besisukantis ratas nesužeistų dviratininko.
ES reglamentai nustato,kad el.dviratis turi būti ne daugiau 250W galios ir pasiekiamas greitis tik baterijos pagalba būtų ne didesnis kaip 25km/h,taigi norint ,sakykim,užmiestyje važinėti greičiau,turime turėti galimybę dviratį pasigreitinti.Tam yra tas pats minėtas kontroleris,kuris leidžia užblokuoti/atblokuoti variklio galią,o tai yra ir greitį.Taigi,pav. nusipirkę optimalų dviratuką su 36V 13Ah bateriją ir 350W varikliu,jūs galite pasiekti jau 30-35 km/h greitį.Nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo daugelio faktorių.Kad ir dviratininko svorio,oro sąlygų ir pan.Taigi,naudodamas vien elektrinę galią,dviratis vienam km nuvažiuoti suvartoja apie 15-20Wh.Aritmetika tokia:pav. 36V x 13 Ah = 468 Wh,taigi vien baterijos pagalba,be minimo,el.dviračiu nuvažiuosite apie 30 km,na o su minimalia elektrine pagalba(nustatant ant to pačio valdytojo/kontrolerio)-tikrai visą 100 km.Galimas variklio variantas ir su 500W ar 1000W ,bet taip mes labai jau tolsime nuo standartinio dviračio,apkrausime dviračio rėmą,greičiau "sodinsime" bateriją(bet turėsim "rovimą" iš vietos :D ).Beje,šiuolaikiškas el.dviratis PRIVALO turėti rėme paslėptą bateriją-visi variantai,kaip bagažininiai,"buteliniai" ar statieji po sėdine elementai/baterijos-atgyvena.Kaip ir atgyvena 24V ir iki 10Ah baterijos.
Varikliai:galinio rato,priekinio arba viduriniai.Kuris geresnis?Nebūsiu objektyvus,taigi atsakyti sudėtinga.Vistik,rinčiausi ir patarčiau imti su rear motor(galiniame rate).Vidurinis:pliusas tas,kad dviračio svorio centras žemiausiais.Minusas:garsiausiai veikiantis,sudėtingesnis mechanizmas.Priekinis:apkrauna priekinę šakę,kuri ir taip turi ką veikti.
Elektriniai dviračiai nereiklauja geresnių ir brangesnių perjungimo mechanizmų.Sakykim,pav.SHIMANO ACERA(vidutinionė standartiniuose dviračiuose),elektriniuose jau pilnai pakankama vien dėl tos priežasties,kad važiuodamas elektriniu, "nemali" pastoviai bėgių-juos kompensuoja elektrinė pagalba,na o standartiniame jau norėtusi turėti bent jau DEORE.
Daugelį gąsdina baterijos ilgaamžiškumas ir jos brangumas.Patikėkit,per kokius 4-5 metus,intensyviai naudojant,jos "užmušti" neįmanoma,taigi,įverinus kiek taupoma ant kuro,įvertinus malonumą,o kai kam ir pagalbininką(pav. ligos atveju)-viskas labai greit atsiperka.
Tiesa,palyginus su standartinais bike'ais ,elektiniai turi ir minusų.Visų pirma,jei gan padorus standartas kainuoja apie 1000 EUR,tai padorus elektrinis ne mažiau 1500.Jei imsime padorų vokietį,tai tikrai visi 3000.(Tiesa,padoraus kiniečio bijoti neverta,nes jame be rėmo,surinkimo ir dažymo,paprastai lieka tik žinomų gamintojų dalys).Taigi-kaina kandžiojasi,ypač mums,lietuviams.Toliau,elektrinis vistik be ratų šlepsėjimo turi ir savo triukšmo lygį.Jis nebaisus,bet visitk,yra.Na,nori nenori,bet sveria jis irgi bene dvigubai daugiau(šneku apie normalius dviračius,o ne pigiukus).
Tai kažkiek tiek tos nuomonės :D

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/