modestulis rašė:
Gal galit kas įmest aiškų, suprantamą filmuką kaip susireguliuot galinį bėgių permėtėją

pavarų perjungimas priklauso ne tik nuo perjungėjo mechanizmo.
pasižiūrėk, ar grandinė ir žv. blokas dar nesusidevėję.
ar rėmo auselė tiesi, tinkamai priveržta.
ar troso šarvas ir jo taurelės nesutrūkinėjęs, neužrūdijęs ir kitaip neužsiteršęs. Numauk taureles ir pasižiūrėk šarvo galų būklę.
ar ištraukus troselį jis yra vientisas, niekur neįtrūkęs ir stipriai neįlenktas.
ar trosas lengvai vaikšto per kiekvieną šarvo atkarpą.
ar šarvas visur tinkamo ilgio. Kuo mažesnio kampo bus šarvo lenkimai, tuo sklandžiau viskas dirbs.
jei grandinė, blokas dar geros būklės, o šarvai ir troseliai švarūs, slidžiai vaikšto, galima pereit prie pačio perjungėjo reguliavimo:
įsitikink, kad perjungėjo kojelės nelinkusios ir nepažeistos
ar perjungėjo ratukai švarūs, neaplipę senais tepalais ir purvu, bei ar lengvai sukasi.
Tada nustatyk perjungėjo ribas sukdamas L ir H varžtukus.
dar kartą įsitikink, kad net lenkdamas perjungėją link stipinų, jis už jų nekliūna. Jeigu ant stipinų yra atšvaitas ar dar kasnors, geriau perkelk jį į kitą, ne perjungėjo pusę
nustatyk perjungėjo ratuko atstumą iki žvaigždžių naudodamasis trečiuoju nepažymėtu varžteliu (išsukinėjant jį lauk, ratukas artėja prie žvaigždės) tiek, kad ties didžiausia žvaigždute jis būtų vos kelių milimetrų atstumu - tiek, kad jungiantis pavaroms nekliūtų už dantukų, bet būtų kuo arčiau jų.
Įsitikink, kad visas perjungėjo mechanizmas yra gerai išplautas, neapsinešęs tepalais ar purvu. Visas įvores ir judančias dalis patepk skystu, geriausia kokiu nors tefloniniu, tepaliuku.
galiausiai gali numest pavarą ant sunkiausios pavaros (mažiausios žvaigždutės) ir iš naujo priveržt troselį būtent toje vietoje, kur jis ir turėtų būti priveržtas.
o tada tiesiog jungdamas pavaras ir važiuodamas gali pažaisti su perjungėjo rankenėlės ratuku - jei pavaros vėluoja ar nesimeta jungiant žemesnę pavarą (į didesnių žvaigždučių pusę) - patempk troselį išsukinėdamas perjungėjo rankenėlės ratuką. Jeigu vėluoja grįžti metant sunkesnę pavarą - įsukinėk iš lėto atgal. Jei į virtų pavaros jungiasi gerai, o žemyn grįžta sunkiai, dar kartą tikrink šarvą ir troselį bei įsitikink, kad perjungėjo spyruoklė dar "gyva". Dar karts nuo karto reikėtų prasivalyt ir perrinkt rankenėlės mechanizmą.
Arba tiesiog nuvežk normaliam suprantančiam meistruj ir nesuk sau galvos
