Bandau atsakyti, citatos iš KET (
http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaiesk ... _id=284131):
II.9. Dviratis – bet kuri ne mažiau kaip du ratus turinti
transporto priemonė, varoma tik ja važiuojančių asmenų raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Į šią sąvoką neįeina neįgaliųjų vežimėlis.
II.42. Šaligatvis –
pėstiesiems skirta kelio dalis, esanti prie važiuojamosios dalies arba atskirta nuo jos.
II.30. Pėsčiasis – asmuo, esantis kelyje ne transporto priemonėje, taip pat važiuojantis neįgaliųjų vežimėliu, riedučiais, riedlente, paspirtuku,
vedantis dviratį, mopedą, motociklą, traukiantis (stumiantis) rogutes, vaikišką ar kitokį vežimėlį. Pėsčiuoju nelaikomas asmuo, dirbantis kelyje: jam kelias yra darbo vieta.
II.48. Važiuojamoji dalis – kelio dalis, skirta važiuoti
transporto priemonėms. Kelias gali turėti keletą važiuojamųjų dalių, atskirtų viena nuo kitos skiriamosiomis juostomis arba esančių skirtingame lygyje.
Va kelios citatos iš kurių aiškiai matosi, kad dviratis yra trasporto priemonė, o trasporto priemonės važinėja važiuojamają kelio dalimi. Šaligatvių galima tik vestis dviratį.
Redaguota. Dar viena citata:
VIII.104. Važiuoti dviračiu ar mopedu leidžiama
tik dviračių takais, o kur jų nėra – t
am tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto, išskyrus šių taisyklių 150 punkte numatytus atvejus. Važiuodamas kelkraščiu, dviračio ar mopedo vairuotojas neturi trukdyti ar kelti pavojaus pėstiesiems.